Demiryolu / Tren Otomasyon

Areskom İletişim Sistemleri

Tren – Lokomatif – Vagon – Araç üstü ve Tren Ray hattı boyunca veri – data haberleşmesi demiryolu sektöründe kritik öneme sahiptir

.Demiryolu railway automate

Demiryolu hattı boyunca uygulamalarında;

Tren – Demiryolu projelerinde özellikle Kataner sistemleri, Telekomand, Elektrifikasyon, Sinyalleşme projelerinde ( trafo sistemlerinin SCADA / RTU / PLC  haberleşmesi, ray hatlarının makas yönetimi, ray hattı boyunca trafik lambalarının yönetimi,  demiryolu ray hattı boyunca  güvenliğin sağlanması  gibi ) kesintisiz / esnek / yedekli ( bakır – katener – sinyalleşme kabloları, fiber altyapılar (  FMX, PDH, SDH gibi mevcut fiber optik transmisyon ekipmanları üzerinden veya yalnızca mevcut bulunan fiber optik kablo üzerinden ), GSM / GPRS / 3G Mobil teknolojiler üzerinden, gibi ) ve kararlı – sürekli çalışabilirlilik.

Ayrıca Ray hattı boyunca data haberleşme projelerinde dünyaca kabul görmüş standartlar olan EN-50121-4 ve IEC62236-4 gibi sertifikalı, ve Microlok® II gibi özel protokolleri destekleyen endüstriyel ethernet ürünlerinin kullanılması

Araç Üstü ( On board rail; lokomatif, Vagon ) uygulamalarında;

Tren Kontrol Yönetim Sistemi ( TCMS ), Yolcu Bilgilendirme ve Eğlence Sistemi ( Multimedya ), Data Diognastik / Log / Tracking Sistemi, Tren İçi Yolcu Güvenlik ve Uyarı Sistemi, Tren İçi Emergency Sistemi, Tren İçi Kamera ve Anons Sistemleri gibi günümüzde genelde TCP/IP Ethernet teknolojileri üzerinden data haberleşmesi temelinde  çalışan Araç-Üstü Tren veri haberleşme sistemleri

Ayrıca Tren Lokomotif ve Vagonları üzerindeki data haberleşme projelerinde dünyaca kabul görmüş standartlar olan EN 50155 gibi sertifikalı endüstriyel ethernet ürünlerinin kullanılması gerekmektedir. EN 50155 standartına sahip ürünler bu uygulamalrda gereklilik olan yüksek Elekromağnetik ( EMC ) gereklilikleri, yüksek şokta, yüksek vibrasyonda, aşırı ve geniş sıcaklık değişimlerinde, nemli ortamlarda vb kriterlerde sürekli ve karalı çalışabilirlilik prensibini de sağlayabilmelidir.

Demiryolu hatları boyunca ve Araç – Üstü veri haberleşmesinde en önemli konu kesintisiz, data paket kayıpsız, yedekli ve hızlı data haberleşmesi gerekliliğidir. Westermo’nun FRNT ( Fast Recovery Network Topology ) teknolojisi ile demiryolu hattı boyunca bakır  (mevcutta kullanılan frekans kabloları) veya fiber kablolar üzerinden oluşturulacak halka ( ring ) topoloji kapsamında maksimum 20 ms de alternatif yol üzerinden veri haberleşmesinin yedeklenmesi ( ring recovery ) sağlanmaktadır ( maksimum 200 adate kadar endüstriyel ethernet swich lerin oluşturduğu bir networkte ).

Arama